VegaTerasz

Gombaroló reformkörettel

2018. december 05. - VegaTerasz

Az alább leírt recept részben a sajátom, pár trükköt viszont ellestem hozzá innen - onnan. Igazából ez máshogy nem is nagyon megy. A gomba elkészítési módja szinte végtelen, én most a sütős módszert alkalmaztam. A fotó kedvéért csak két darabot formáztam rolónak, mert nehéz feladat sülés és forgatás közben a henger alakot megtartani - javasolt az egyenként sütés.

Hozzávalók a rolókhoz:

  • 250 gramm csiperke
  • 3 evőkanál teljes kiőrlésű liszt vagy rozsliszt
  • 2 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 tojás
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 púpozott teáskanál chia mag
  • majoranna, oregánó
  • szezámmag

Hozzávalók a körethez:

  • 2/5 bögre rizs
  • 2/5 bögre bulgur
  • 1/5 bögre hajdina
  • egy evőkanál "Bio Berta bógríz" (Zöldboltban kapható)
  • 2 bögre víz
  • tartármártás (2 rész tejföl, egy rész majonéz, pirospaprika)

Reszeljük le a gombát nagy lyukú reszelővel. Mehet a tönkje is - sőt, én hámozni sem szoktam őket, mivel szerintem lényegtelen lépés. Szórjuk bele a lisztet, zsemlemorzsát, a fűszereket, a sót, a tojást, és jó alaposan keverjük el. Adjuk hozzá az apró lyukú reszelőn reszelt fokhagymát és a chia magot. A fokhagymanyomót egy teljesen felesleges konyhai eszköznek tartom, a reszelő gyorsabb, és tisztán tartani is egyszerűbb munka. 
Még egyszer alaposan átkeverjük, majd egy kicsit állni hagyjuk, hogy összeérjen.

A körettel sok tennivaló nincs. Miután megmostuk a magokat, elkeverjük benne a fűszerkeveréket, a sót, és felöntve a vízzel, lassú lángon, párszor megkeverve puhára pároljuk őket. A bógríz egy vegyszermentes fűszerkeverék, ami a következő alkotókat tartalmazza szárítva: sárgarépa, paszternák, petrezselyemgyökér, petrezselyemlevél, póréhagyma, zellergumó, lestyán, vöröshagyma, pritaminpaprika.

A korábban félretett masszából henger alakú rolókat formázunk, amiket átforgatunk jó sok szezámmagban. Óvatosan kell dolgozni, mert nagyon puha és lédús a keverék, korántsem olyan, mint például a darált húsos fasírtok. Szintén óvatosan olajban kisütjük őket. A fotó kedvéért én csak kettőt sütöttem így, a többiből sima lapos fasírtokat csináltam, mert pepecs meló. Sülés után rendesen megkeményedik.
Tálaláshoz piros tartár dukál.


Elkészítési idő: egy óra
Mennyiség: 4 adag

A bejegyzés trackback címe:

https://vegaterasz.blog.hu/api/trackback/id/tr214435818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása